. | . | . | |
![]() |
|
. | Speciālās izglītības nodrošināšanu paredz Latvijas izglītības
likumi. Skolēnu speciālās izglītības iestādē uzņem, pamatojoties uz Valsts pedagoģiski medicīniskās komisijas slēdzienu un vecāku vai aizbildņu rakstisku iesniegumu. Pašlaik Latvijā ir aptuveni 9000 bērnu ar īpašām vajadzībām,
kuru integrācija parastajās skolās vairākumā gadījumu ir apgrūtināta. Lielākais trūkums, ko izjūt bērni un jaunieši, kas mācās speciālās izglītības iestādēs, viņiem vēl joprojām nav iespējams brīvi izvēlēties mācību iestādi, jo vairākumā skolu trūkst nepieciešamo priekšnoteikumu šo jauniešu apmācībai. Tas ir arī nopietns šķērslis šo cilvēku integrācijai pārējā sabiedrībā pēc izglītības ieguves. Visefektīvākais bērnu ar speciālajām vajadzībām integrēšanas līdzeklis sabiedrībā ir vispārizglītojošās skolas. Integratīvās vispārizglītojošās skolas paredzēts veidot, rekonstruējot skolu telpas, lai tās būtu piemērotas bērniem ar kustību traucējumiem. Būs nepieciešams paplašināt īpašu speciālās izglītības skolotāju, asistentu, psihologu sagatavošanu darbam integrētās klasēs. Lai realizētu katra bērna pamattiesības uz izglītību, ar katru gadu vairāk tiek gādāts par šo jauniešu iespējām iegūst savām iespējām atbilstoša līmeņa zināšanas un iekļauties visas sabiedrības dzīvē. |
. | |